torsdag 12 maj 2011

Samarbeta online corkboard

Vilket fantastiskt och enkelt verktyg! Sitter just och provar mig fram på corkboard, så enkelt och samtidigt ger de en möjlighet till verklig delaktighet i ett utbildningstillfälle. Om någon vecka skall jag introducera utbildare som skall arbete med att utbilda cirkelledare på distans i cirkelns pedagogik. Vi arbetar fortfarande mycket med blädderblock och postitlappar som ger en mer aktiv känsla i lärandet än powepoint mm. Med corkboard kan vi arbeta med verktyg som ledarna känner igen fast i en ny lärmiljö! Ett enkelt exempel här på hur jag tänker lägga upp arbetet, deltagarna får fylla på med egna postit-lappar utifrån grundfrågeställningarna
http://corkboard.me/ON024RJT1b!!

2 kommentarer:

  1. Samma sak var det för mig. Såg genast många möjligheter och användningsområden. Själv började jag med att skriva allt jag skulle komma ihåg att fixa till vår påskfest. Tänker fortsätta med att introducera den för mina kollegor.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Det blev en succe! När vi frågade deltagarna vad som varit bäst med utbildningsdagen svarade nästan alla corkboard! Tänk va enkelt att skapa interaktivitet på nätet när det finns verktyg som även icke-digitala deltagare känner igen sig i!!

    SvaraRadera